W każdym nowoczesnym samochodzie znajduje się przepływomierz, dlatego trzeba się nastawić na to, że może się zanieczyścić. Jest to urządzenie, które reguluje ilość powietrza, która jest dostarczana do silnika. To bardzo ważne żeby całość działała jak należy, a bardzo różnie z tym bywa.  To, co pokazuje przepływomierz wysyłane jest do komputera, który w ten sposób reguluje dawkę wtrysku paliwa. Jeśli coś jest nie tak albo przepływomierz jest zapchany to zaczynają się problemy.  Często samo czyszczenie nie wystarcza i wtedy konieczne będzie wymienienie urządzenia na nowe. To, dlatego wszystko trzeba będzie bardzo dokładnie sprawdzić, a wtedy przekonamy się jak to wygląda.

Objawy awarii przepływomierza

Na pewno może się zapalić kontrolka silnika na desce rozdzielczej albo też pojawia się informacja o tym ze zbliża się przegląd. Jeśli coś takiego się pojawia to sygnał, że trzeba sprawdzić, co się dzieje. Można podłączyć komputer i wtedy dowiemy się jak to wygląda i co się dzieje. Często objawem jest spadek mocy podczas przyspieszania i to raczej bardzo szybko będzie można zauważyć. Możemy mieć również problemy z nierówną pracą silnika i to na jałowym biegu i na wysokich obrotach.  Jeśli na postoju do tej pory samochód pracował bardzo dobrze, ale nagle czujemy wibracje to oznacza, że nie pracuje jak należy. Oczywiście nie zawsze to musi być przepływomierz, bo równie dobrze mogą być problemy z wtryskiem albo świecami.  Jeśli obroty w silniku zaczynają falować to może być coś nie tak z przepływomierzem. Trzeba to sprawdzać. Problem w tym, że w samochodzie za te same objawy odpowiada wiele usterek i trzeba dokładnie analizować wszystko żeby znaleźć przyczynę. Zanim zaczniemy czyścić przepływomierz to można sprawdzić czy wszystkie połączenia się trzymają.  Można sprawdzić czy coś nie uderzyło w przepływomierz i nie jest mechanicznie uszkodzony. Różnie przecież bywa, dlatego jeśli tego nie sprawdzimy to nie będziemy wiedzieć.

Czym czyścić przepływomierz?

Trzeba uważać, bo, mimo że to urządzenie nie wydaje się mocno skomplikowane to jednak ma czujnik, który się łączy z komputerem silnika. To, dlatego trzeba uważać i wtedy nic złego się z nim nie stanie. Do czyszczenia wykorzystuje się coś, co szybko opracowuje. To znaczy, że nie wkładamy przepływomierza do wody i go nie myjemy. Tutaj bardziej trzeba wybrać benzynę ekstrakcyjną czy jakiś spirytus. Wtedy myjemy i moment całość jest sucha.  Dla osób, które nie chcą samodzielnie kombinować z benzynami można zaoferować specjalne preparaty, które naprawdę dają radę i doczyszczą przepływomierz. Jest tylko taka jest awaria to na pewno po założeniu wszystko zacznie działać jak należy.  Takie środki nie są drogie, dlatego każdy może sobie na nie pozwolić. Małe opakowanie wystarczy na wyczyszczenie całego przepływomierza, dlatego warto się tym zająć.

Jak zabrać się za czyszczenie przepływomierza?

Trzeba być ostrożnym, bo uszkodzić coś jest łatwo, ale przepływomierz to dość drogie urządzenie. My chcemy pomóc, a nie zaszkodzić, dlatego szukamy rozwiązań, które nam to zagwarantują.  Zanim zaczniemy demontować przepływomierz to trzeba będzie odłączyć akumulator. Wtedy nic nam się nie zewrze i będzie dobrze.  Jeśli mamy w ręku taki przepływomierz to trzeba będzie go wybranym środkiem chemicznym spryskać. Najlepiej zrobić to tam gdzie są elementy pomiarowe jak druty, płytki czy sensor. Wtedy trafiamy w miejsca, które cały czas odczytują ilość powietrza i przekazują te informacje dalej.  Jeśli dobrze wszystko jest spryskane to czekamy kilkanaście minut. Można przystąpić do montażu całości w tym miejscu, w którym była. Warto pamiętać o tym, że jeśli sobie nie radzimy z wyjęciem i czyszczeniem przepływomierza to lepiej tego nie robić. Dajmy tę pracę do wykonania dla mechanika, a on będzie wiedział ja to zrobić. W ten sposób wiemy, że to, co robimy jest bezpieczne i nie wdamy się w jakieś koszty, których można byłoby uniknąć.  Mechanik zrobi to bardzo sprawnie i będzie można wrócić ponownie na drogę, a to jest najważniejsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here